7 грудня на базі Берестянської СЗШ І-ІІ ступенів методист інформаційно-методичного центру відділу освіти Зоряна Савка провела круглий стіл з елементами тренінгу «Формування комунікативно-мовленнєвих компетентностей школярів на уроках зарубіжної літератури».
Цікавою та насиченою практичними рекомендаціями була доповідь заступника директора, вчителя П*яновицької школи Марії Струбицької «Розвиток мовленнєвих умінь та навичок учнів на уроках зарубіжної літератури».
Вчителі повважали тему роботи актуальною, адже рівень мовленнєвих компетентностей учнів недостатній. Ця проблема постала тому, що школярі мало читають, мають бідний словниковий запас, приділяють забагато часу інтернет-спілкуванню.
На думку учасників круглого столу, вчителі повинні забезпечити наступність у системі роботи з розвитку мовлення у всіх класах, використовувати мультимедійні засоби, зацікавити дітей власним прикладом.
Батьки також можуть долучитися до розвитку зв*язного мовлення своїх дітей, якщо контролюватимуть, скільки і як часто читають їх діти, якщо самі читатимуть їм, показуватимуть власний приклад, обмежуватимуть час користування дитини інтернетом. Рекомендації такого роду учителі могли б донести до батьків під час батьківських зборів.
Вчителі розглянули десятки видів робіт з розвитку мовлення. Кожен учасник зустрічі розповів, як працює над даним питанням під час своїх уроків.
Учасники круглого столу підвели підсумок: щоб вирішити поставлену проблему, необхідна тісна співпраця учнів, батьків та вчителів. Школярам необхідно читати програмові твори, їх батькам – контролювати читання дітей, вчителям зарубіжної літератури – зацікавити учнів під час уроків різноманітними формами і методами, спонукати до висловлювання власної думки, не критикувати, а скориговувати відповідь, мотивувати учнів, для чого їм потрібне вміння чітко, продумано, аргументовано висловлювати власну думку.
|