Четвер, 26.12.2024, 12:32

Відділ освіти Самбірської РДА

МЕНЮ
ОПИТУВАННЯ
Як вам наш сайт?
Всього відповідей: 119
КАЛЕНДАР
«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
ПОСИЛАННЯ
Електронна реєстрація

Журнали, газети КОЛОСОК

Освітній портал

Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти



КАЛЕНДАР
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
АРХІВ


Головна » 2013 » Листопад » 25 » Поради молодим педагогам
16:52
Поради молодим педагогам

Галина Патральська, методист ІМЦО

Психолого-педагогічні поради для молодих працівників

Найголовніша формула успіху - знання «як поводитися з людьми».
Т.Рузвельт

 

Професія, люди якої - зразок для наслідування.

Одна з професій, плоди якої помітні не відразу, а з плином часу.

Від людей цієї професії залежить майбутнє кожної окремої особистості.

Поведінка людей вчительської професії може згуртувати, об’єднати, вберегти національний дух, віднайти добро в найагресивнішого, посіяти надію в безнадійного, показати успіхи несміливого.

Шановні педагоги, ви вступили на складний, але незворотній шлях навчати і бути відповідальним за виховання. Ось кілька порад для тих, хто ще має сумніви стосовно своїх методів виховання.

1.                  Ви – людина, яка працює з людьми: думаючими, творчими і які прагнуть знайти однодумця та наставника.

2.      Вчителю важливо завжди зберігати спокій в будь-якій ситуації. Це не означає, що необхідно зайняти пасивну, очікувальну позицію. Вчитель – активна особистість та вирішує проблему «тут і зараз».

3.      Вчитель - приклад у поведінці, знаннях.

«Юність взагалі схильна до захопленої ідеалізації. Тому діти люблять збирати в одно всі поняття про досконалість, які їм вдалося здобути за своє недовге життя, і переносять їх на яку-небудь певну особу, в якій вбачають здійснення своїх ідеалів. Найчастіше ідеалом їх стає вчитель, і саме в ньому прагнуть вони вбачати поєднання всіх чеснот».

М.О. Добролюбов

4.      Цінною властивістю будь-якої розумної людини є почуття гумору. Для вчителя – це також знаряддя, за допомогою якого він наводить дисципліну на уроці. Але, не використовуйте іронії та сарказму. Жартуйте не з людини, а з події.

5.      Будьте вибіркові у знаряддях налагодження дисципіни. Завдання вчителя – завоювати авторитет. «Лише той Учитель, хто живе так, як навчає».( Г. Сковорода)

6.      Не карайте дітей. Ось поради від В.Леві. «Покарання не повинне шкодити здоров'ю - ні фізичному, ні психічному. Окрім цього воно має бути корисним… Без принижень. Щоб не сталося, якою б не була провина дитини, покарання не повинне нею сприйматися як перемога нашої сили над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ми несправедливі, покарання подіє тільки в зворотному порядку».

7.      Не оцінюйте особистість дитини: «Ти-такий- сякий», а оцінюйте ситуацію: «Ти вчинив сьогодні нечесно, негарно», «Мені сумно, що ти не виправдав моє довір’я…». « Тоді людина стає кращою, коли ви покажете їй, яка вона є».(А. Чехов)

8.      Не використовуйте крик. Це принижує: і вас, і дітей. Не використовуйте злість. Зло породжує зло та бажання помсти.

9.      При викладі шкільного матеріалу наводьте приклади з сучасного життя і як те, про що вони дізналися, можна буде використати в майбутньому. Це розвиває так звану компетентність. «Ми навчаємося не для школи, а для життя».Сенека Молодший)

10.  Ваш урок - це спілкування з дітьми, де ви маєте можливість переконатись в тому, що діти - унікальні, неповторні, цікаві. Цікавтесь дітьми, запитуйте і звертайтесь до них по імені. Як казав відомий психолог Дейл Карнегі: «Для людини звук її імені – найсолодший звук мови людської». До речі, до старшокласників бажано звертатись на «Ви».

11.  Усмішка – ваш інструмент підбадьорення, гарного настрою для тих, хто вас оточує. «Вона триває одну мить, але в пам’яті іноді залишається надовго» (Дейл Карнегі).

12.  Будьте справедливі з дітьми: вони всі для вас однакові, бо вони всі діти – однієї землі, одного народу, вони – улюблене творіння своїх батьків. Будьте справедливі до кожного однаково. Для вас немає ні бідних, ні багатих, ні розумних чи менш вдалих до наук. Ви повинні знайти в кожній дитині свою іскру. «Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя» (П.Блонський).

13.  Не ставте відразу негативних оцінок.  Почекайте. Дайте дитині шанс щось змінити. «Я знаю і вірю, що в тебе може вийти краще».

14.  При першій зустрічі з вами діти звертають увагу на ваш зовнішній вигляд. Дотримуйтесь класичності, скромності в одязі та манері поведінки. «Будь найкращим, набувай багатства, але залишайся скромним» (Гордон Драйден)

15.  Діти ніколи не порушуватимуть дисципліну, якщо у вас:

-         цікавий виклад матеріалу; «Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя» Ш.Амонашвілі;

-         яскрава, невимушена манера викладання;

-          багата літературна мова;

-         позитивна змотивованість уроку;

-         спрямованість викладеного матеріалу на майбутнє;

16.  Багато читайте, а особливо порад наших видатних педагогів.

17.  Користуйтесь на уроці прислівями, притчами, невеличкими легендами.

18.  Будьте просто людиною, яка може мати свої труднощі. Чесно признавайтесь у своїх недоліках, обіцяючи їх виправити. Не забувайте вибачатись перед учнями, навіть за дрібні провини.

«Вчитель повинен дати зрозуміти учням, що важливо не знати все на світі, а знати тих, хто про це знає».

Для учня вчитель – як дороговказ. Даруйте кожному з дітей можливість відчути важливість емоційного комфорту з людьми.

Переглядів: 1262 | Додав: Zoriana_S) | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]